Sortlistet igen 10 år efter det hele startede

Kære læser

Den 17.09.2009 påbegyndte Banedanmark første gang processen, som fratog Jesper Ravn alle kompetencer samt nægtede RAVN Banesikkerhed sikkerhedsgodkendelse. Begge dele i 2 år.

Jesper Ravn har skrevet følgende tekst til Transportminister Benny Engelbrecht

Men udgangspunkt i Banedanmarks mail nedenfor har Jesper Ravn her opdelt teksten for, at kommentere på de enkelte komponenter.

Da medarbejderen blot følger ordrer fra Kvalitet & Sikkerhed som har ansvaret for udarbejdelse af regler og retningslinjer, samt håndhævelse af disse, så må der kunne forventes et vist fagligt niveau.

Dette til trods, så har man helt ignoreret følgende:

  • Ordningen om eget sikkerhedscertifikat er for et firma. Det kan IKKE gribe ind over for personlige kompetencer som er udstedt direkte af hhv. Banedanmark og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.
  • Lokomotivførercertifikater er udstedt af Banedanmark og gyldigt via Banedanmarks sikkerhedsgodkendelse. Dette påvirkes ikke af, om indehaveren af et Lokomotivførercertifikat er i proces eller ej. Selv i overgangsordningen hvor Banedanmark udsteder dispensation kører virksomhederne i overgangsperioden på Banedanmark sikkerhedscertifikat.
  • Kørelærerkompetencen er udstedt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og er IKKE afhængig af en virksomheds sikkerhedscertifikat. Banedanmark har endda godkendt undertegnede på baggrund af Lokomotivførercertifikat fra Banedanmark samt Kørelærerkompetence fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Som gyldig Kørelærer må Jesper Ravn naturligvis varetage rollen som Eksaminator.
  • Medarbejderen skriver, at hun i tirsdags skrev ud til firmaet om, at Jesper Ravn ikke måtte bruges som Kørelærer. Både Banedanmarks egen Censor samt ekstern Eksaminator var vidende om Banedanmarks undsigelse af Jesper Ravn. Men Jesper Ravn blev på intet tidspunkt informeret om dette.
  • Formuleringen med, at der muligvis tages fejl er helt uacceptabel. Er der nogen som helst tvivl så skal det komme parten til gode. En myndighed som ikke har en ide om hvad deres regler siger kan ikke betragtes som en myndighed. Det er helt igennem inkompetent og uprofessionelt.

Da afgørelsen træffes i Kvalitet & Sikkerhed som både laver reglerne og administrerer dem, så kan dette ikke tilskrives en fejl.

Det er sket med fuldt overlæg.

Da det fremgår, at alle andre blev gjort bekendt med situationen, men da man samtidigt har skjult dette for Jesper Ravn, så er omstændighederne meget mystiske.,
I lyset af den samlede historik kan det fastslås, at der er tale om en ulovlig sortlistning.

Endnu en!

_______________________________________________________________________________________________________________

Banedanmark skrev i deres mail:

Hej Jesper

Jeg er blevet oplyst at du ikke længere er med i overgangsordningen for selv at blive sikkerhedscertificeret og derved ikke længere har et gyldigt lkf certifikat og derved ikke længere kan fungere som kørelærer og derved kan du ikke fungere som eksaminator ved infrastrukturprøver.

Derfor kontaktede jeg i tirsdags firmaet som havde sendt oplysning ind, at du var booket som eksaminator i dag. De ville afbestille dig (har snakket med X fra firmaet for 15 min siden og hun bekræfter dette).

Det er muligt at jeg er forkert på den men så er jeg blevet misinformeret af mit bagland.

_______________________________________________________________________________________________________________

Kvalitet & Sikkerhed er også inde over det usædvanlige skærpede tilsyn som blev flyttet fra RAVN Bane 2016 ApS til RAVN Bane II ApS.

Det eneste skærpede tilsyn Banedanmark fører.

Den eneste virksomhed som er ramt af skærpet tilsyn.

Og den eneste virksomhed som slet ingen sikkerhedsmæssige hændelser har.

Kvalitet & Sikkerhed var også den afdeling som ulovligt annullerede 10 Lokomotivførercertifikater den 26.06.2014.

Her var den samme medarbejder også den uheldige budbringer.

De medarbejdere som beviseligt har en meget negativ agenda mod Jesper Ravn er primært fra Kvalitet & Sikkerhed herunder:

  • Kirsten Kornerup Jehrbo
  • Lone Gregersen
  • Klaus Seneca Jensen
  • Lars Vejler
  • Niels Kristian Lundberg Jensen
  • Lauge Køck Philipsen
  • Niels Hansen

Bedrifter for Kvalitet & Sikkerhed:

Banedanmark og Transport- og Bygningsministeriet er enige om, at de intet ansvar har for noget af det her!

Som det tydeligt fremgår, så har staten skabt et falsk narrativ om, at der ikke er foregået noget som har medført tab for undertegnede.
Men det er og bliver et falsk præmis.

Det kan dokumenteres, at forliget på 201.233,13 kr. er baseret på antagelser og IKKE dokumentation som Kammeradvokaten ellers har påstået.

En rendyrket løgn som Transport- og Bygningsministeriet gladelig har adapteret.

Hvad redaktionen finder utroligt er, at staten tilsyneladende har det fortræffeligt med, at acceptere et falsk narrativ som vil have katastrofal effekt på en dansk familie som intet har gjort forkert.

Såfremt Jesper Ravn ikke modtager en større økonomisk kompensation udenretsligt indenfor meget kort tid, så kan den siddende Transportminister skrive Jesper Ravns families hjemløshed på sit CV.

Redaktionen konkluderer, at dette er hvad staten ønsker!

009 AKT-NKJ 23.09.2009 s20 012 AKT-NKJ 20.10.2009_01 s23 013 AKT-NKJ 20.10.2009_02 s24 014 AKT-NKJ 17.11.2009 s25-26 016 AKT-NKJ 24.11.2009 s28-30 017 AKT-NKJ 18.12.2009 s31-32 018 AKT-NKJ 05.02.2010 s33 031 AKT-NKJ 31.10.2012 s64-65 035 AKT-NKJ 25.04.2013 s73 041 AKT-NKJ 07.10.2013 s83-84 051 AKT-NKJ 27.10.2013 s102-104 053 AKT-NKJ 10.11.2013 s106-107 057 AKT-NKJ 29.01.2014_01 s113-114 059 AKT-NKJ 29.01.2014_03 s119-123 060 AKT-NKJ 29.01.2014_04 s124 063 AKT-NKJ 25.02.2014 s129 068 AKT-NKJ 19.03.2014 s136 072 AKT-NKJ 14.05.2014 s143 075 AKT-NKJ 20.06.2014 s148 076 AKT-NKJ 25.06.2014 s149 080 AKT-NKJ 04.07.2014 s153-155 081 AKT-NKJ 13.07.2014 s156-158 083 AKT-NKJ 12.09.2014 s160 084 AKT-NKJ 13.09.2014 s161-163 088 AKT-NKJ 13.11.2014 s171 090 AKT-NKJ 18.02.2015 s174 BDK 2014.09.08 14-05641 Opfølgning på møde mellem ravn bane og banedanmark - hs BDK 2014.09.08 14-05641 Opfølgning på møde mellem ravn bane og banedanmark - jr BDK 2018.07.11 Brev vedr Skærpet tilsyn med GUL