Sortlistningen fortsat i 2019, hvorfor stopper Ministeren det ikke?

Banedanmark har atter groft diskrimineret Jesper Ravn.

Det er nu 10 år siden den personlige hetz mod Jesper Ravn fik sin begyndelse.

Herefter har afgørelser fra Transportministeriet givet Jesper Ravn medhold i, at hhv. Banedanmark og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ulovligt har frataget Jesper Ravn hans kompetencer i 2010, 2015, 2018 og altså nu også i 2019.

Til trods for dette samt det faktum, at Jesper Ravn hele 10 gange har optrådt foran Transportudvalget på Christiansborg og, at skiftende Transportministre har været kaldt i samråd hele 4 gange, så har landets politikere ikke foretaget sig noget for, at lave noget om.

Som tidligere omtalt har SKAT, Statsadvokat og Kurator fra Kromann Reumert da også blandet sig med adskillige undertrykte Vidner som resultat.

7 gange har Folketingets Ombudsmand afvist, at behandle henvendelser fra Jesper Ravn. Dette er med til, at understrege hvad dette virkelig handler om.

Den enkelte borgers retssikkerhed er ikke eksisterende.
I stedet er der investeret enorme ressourcer i, at give indtryk af, at borgere i Danmark HAR retssikkerhed.

I den kommende tid er der en større artikelserie på vej fra Berlingskes prisvindende graverteam. Her vil der blive kastet lys over hvad der i virkeligheden styrer jernbanebranchen.

Desuden er der en TV Dokumentar på vej om Jesper Ravn som vil have premiære forventeligt i Maj 2020.
Her vil de Vidner som Statsadvokat og Kurator har søgt at skjule få taletid.

Senest har Banedanmarks iver for, at sortliste Jesper Ravn givet bagslag, da Banedanmark i sit forsøg på, at dække over grov diskriminering har rodet sig selv ud i en hel serie af løgne.


Følgende er det reelle eksempel:

3 Virksomheder har eget sikkerhedscertifikat eller er i proces med, at opnå eget sikkerhedscertifikat:

  1. Banedanmark, her arbejder Brian
  2. RAVN Bane, Her arbejder Jesper
  3. Virksomhed A, Her arbejder Ole

Ud over Lokomotivførercertifikat til deres respektive virksomheder, så har Jesper og Ole også et Lokomotivførercertifikat til Banedanmark. Faktisk har RAVN Bane ikke endnu opnået eget sikkerhedscertifikat men har siden april 2018 været i proces. Derfor har RAVN Bane af Banedanmark haft dispensation bortset fra perioden 01.08.2019-20.09.2019. Og derfor har Jesper kun haft Lokomotivførercertifikat udstedt af Banedanmark.

Det er fordi, at skal Banedanmark benytte tjenester med Jesper og Ole, så skal de have et Lokomotivførercertifikat ved Banedanmark.

Nu mister RAVN Bane af en eller anden grund sin dispensation. Som resultat heraf er Jespers Lokomotivførercertifikat til RAVN Bane ikke længere valid. Derfor skal RAVN Bane tilbagekalde dette Lokomotivførercertifikat. Jesper har kun Lokomotivførercertifikat til Banedanmark og må derfor kun arbejde på Banedanmarks sikkerhedscertifikat. Derfor er der ikke noget Lokomotivførercertifikat som RAVN Bane kan tilbagekalde.

Jespers Lokomotivførercertifikat påvirkes altså ikke af, om RAVN Bane har dispensation eller ej.


Banedanmark gør da heller ikke noget før den 19.09.2019.

Her skal Jesper Ravn være Eksaminator for 3 Rangerledere som skal til prøve i nogle stationer. Ved fremmøde antræffes Banedanmarks instruktør(Censor) samt en Gert Larsen som skal være Eksaminator i stedet for Jesper Ravn. Dette undrer naturligvis Jesper Ravn, og han skriver til Banedanmark som svarer:

Hej Jesper.

Jeg er blevet oplyst at du ikke længere er med i overgangsordningen for selv at blive sikkerhedscertificeret og derved ikke længere har et gyldigt lkf certifikat og derved ikke længere kan fungere som kørelærer og derved kan du ikke fungere som eksaminator ved infrastrukturprøver.

Derfor kontaktede jeg i tirsdags Railsafe som havde sendt oplysning ind, at du var booket som eksaminator i dag. De ville afbestille dig (har snakket med Renee fra Railsafe for 15 min siden og hun bekræfter dette).

Det er muligt at jeg er forkert på den men så er jeg blevet misinformeret af mit bagland.


Den 01.10.2019 svarer Banedanmark på min klage den 19.09.2019:

Orientering om retsvirkninger af dispensationens udløb 

Certificeringsbekendtgørelsens § 15, 2. pkt. fastslår, at et lokomotivførercertifikat mister sin gyldighed, når indehaveren ikke længere er beskæftiget direkte eller indirekte som lokomotivfører for den udstedende virksomhed. Bestemmelsen omfatter efter sin direkte ordlyd den situation, hvor lokomotivføreren er ansat ved den udstedende virksomhed. Ordet ”indirekte” peger på en videre fortolkningsmulighed; i praksis situationer, hvor lokomotivføreren via vedkommendes ansættelsessted, typisk en entreprenørvirksomhed, arbejder på den udstedende virksomheds sikkerhedscertifikat eller -godkendelse. 

Det var Banedanmarks vurdering, at varslingen overfor Ravn Bane II ApS om, at Banedanmark ikke forlængede dispensation fra kravet om eget sikkerhedscertifikat, medførte, at dit lokomotivførercertifikat mistede gyldighed i henhold til certificeringsbekendtgørelsens § 15, 2. pkt. 

Banedanmark bemærker i denne forbindelse, at et gyldigt lokomotivførercertifikat er et krav for at udføre sin funktion som kørelærer, jf. uddannelsesbekendtgørelsens § 9, stk. 2, nr. 3. 

Sagsfremstilling 

Torsdag den 19. september 2019 opstod en situation, hvor du skulle være kørelærer/eksaminator for en lokomotivfører fra RailSafe. Da du mødte frem, fik du at vide, at du var blevet aflyst. Banedanmark oplyste senere samme dag pr. mail til dig, at Banedanmark var blevet oplyst om, at du ikke har et gyldigt lokomotivførercertifikat, da din virksomhed ikke længere var på dispensationsordning i forhold til eget sikkerhedscertifikat, og i forlængelse heraf, at du derved ikke kunne fungere som kørelærer. 


Den 10.10.2019 svarer Banedanmark på min klage af den 02.10.2019:

A: Du spørger, hvorfor Banedanmark ikke fritog dig for funktionen som kørelærer den 1. august 2019, da din dispensation for kravet om eget sikkerhedscertifikat udløb. 

Et lokomotivførercertifikat mister sin gyldighed, når indehaveren ikke længere er beskæftiget direkte eller indirekte som lokomotivfører for den udstedende virksomhed, jf. certificeringsbekendtgørelsens § 15, 2. pkt.1 

Som anført i Banedanmarks besvarelse af den 1. oktober, s. 4, er det Banedanmarks vurdering, at bortfaldet af dispensation fra kravet om eget sikkerhedscertifikat medførte, at dit lokomotivførercertifikat mistede gyldighed i henhold til certificeringsbekendtgørelsen § 15, 2. pkt. 

Banedanmark har i besvarelsen af den 1. oktober 2019 beklaget, at du ikke modtog en mere detaljeret vejledning om konsekvenserne ved bortfald af dispensation tidligere i forløbet. 

B: I forlængelse af dit første spørgsmål spørger du, hvorfor Banedanmark fritog dig for funktionen som kørelærer den 17. september 2019. 

Banedanmark henviser til sin mail af den 19. september 2019 og sin besvarelse af den 1. oktober 2019 med hensyn til begrundelse for, hvorfor Banedanmark fritog dig for funktionen som kørelærer. 

Der henvises særskilt i afsnittet ”opfyldelse af kravene til lokomotivførercertifikat” på s. 3 i besvarelsen af 1. oktober 2019, hvoraf det fremgår, at du ikke kunne fungere som kørelærer den 19. september 2019, da du ikke havde et gyldigt lokomotivførercertifikat, idet Ravn Bane II ApS ikke længere var med i dispensationsordningen for selv at blive sikkerhedscertificeret. 

C: Du spørger, hvorfor du ikke blev orienteret om fritagelse for funktion som kørelærer. 

Banedanmark gør opmærksom på, at du blev orienteret ved mail af den 19. september 2019. Banedanmark har i besvarelsen af den 1. oktober 2019 beklaget, at du ikke modtog en mere detaljeret vejledning om konsekvenserne ved bortfald af dispensation tidligere i forløbet. 

D: Du spørger endvidere, hvorfor Banedanmark orienterede en tredjepart om fritagelse for funktion som kørelærer. 

Når Banedanmark modtager en bestilling på ”prøve i infrastrukturkendskab” fra en virksomhed, skal det fremgå, hvem der skal være eksaminator. Eksaminator skal være kørelærer, uddannet i netop de strækninger og/eller stationer, som medarbejderen skal op i. 

Bliver Banedanmark opmærksom på, at den oplyste kørelærer måske ikke opfylder kravene til at fungere som kørelærer, bliver dette meddelt virksomheden. Virksomheden skal herefter finde en anden kørelærer/eksaminator til ”prøve i infrastrukturkendskab”. Banedanmark har ikke orienteret andre virksomheder eller kørelærere. 

E: Endeligt spørger du, hvem der har oplyst Banedanmark om, at du ikke havde et gyldigt lokomotivførercertifikat. 

Banedanmark henviser til mail af den 19. september 2019, hvoraf det fremgår, at oplysningen kom fra HR uddannelses bagland, det vil sige Banedanmark selv. Oplysning om, hvilke entreprenører, der er på dispensationsordning i forhold til eget sikkerhedscertifikat, registreres i en intern Banedanmark database, som blandt andet HR Uddannelse orienterer sig i og følger. 


Jesper Ravn seneste klage den 26.10.2019:

Kære Banedanmark

Dette er en klage samt en anmodning om aktindsigt.

Jesper Ravn ER part i en sag hvor Banedanmark kommer til, at træffe en afgørelse. Derfor anmodes der om aktindsigt jf. BEK 433 af 22/04/2014 Forvaltningsloven § 9.

I Banedanmarks fratagelse af Jesper Ravns Lokomotivførercertifikat samt Kørelærerkompetence er forløbet så rodet, at det på ingen måde lever op til god forvaltningsskik.

Dette fordrer en nærmere undersøgelse og en efterfølgende redegørelse.

Banedanmark har frataget Jesper Ravn hans basale retssikkerhed og groft diskrimineret mod ham.

Da historien viser, at der ligger adskillige afgørelser fra Transportministeriet hvor i, Jesper Ravn har fået medhold i klager over Banedanmark, er dette et skærpende forhold.

Dette forhold er altså ikke et isoleret tilfælde.

Derfor skal Jesper Ravn ligeledes anmode om aktindsigt jf. BEK 433 af 22/04/2014 Forvaltningsloven § 10 Meroffentlighedsprincippet.

Perioden er fra 01.08.2019 til dato for fremtidig udlevering af materialet.

Hvad der er særdeles skræmmende er, at Banedanmarks ledelse påstår, at der er ryddet op.

Men med de nye ansigter som dukker op ser det ud til, at sagen(og dermed hetz mod Jesper Ravn) er gået i arv.

  • Banedanmark påstår, at de har pligt til, at fratage Jesper Ravn hans Lokomotivførercertifikat. Banedanmark påstår ligeledes, at Jesper Ravn ikke havde gyldigt Lokomotivførercertifikat.
    • Jesper Ravn skal bede Banedanmark om, at fremsende dokumentation for, at denne fratagelse har fundet sted?
  • Banedanmark beklager, at man ikke har informeret bedre.
    • Banedanmark har informeret rigeligt når det kommer til Jesper Ravns konkurrenter. Med denne åbenmundet hed i mente, hvad er så Banedanmarks rigtig gode undskyldning for hvorfor Jesper Ravn IKKE blev informeret?
  • Banedanmark har ikke svaret på, om hvorfor man ikke den 01.08.2019 uden ugrundet ophold har frataget Jesper Ravn hans Lokomotivførerkompetence.
    • Banedanmark var den som ikke forlængede dispensationen for RAVN Bane II ApS. Derfor var Banedanmark fra starten klar over, at Jesper Ravn ikke var informeret om ugyldig Lokomotivførerkompetence. Men Banedanmarks påstand om ugyldighed kommer reaktivt da man opdager, at Banedanmark igen har trådt ved siden af.
  • Banedanmark skriver den 01.10.2019, at Banedanmark er blevet oplyst om, at Jesper Ravn ikke har gyldigt Lokomotivførercertifikat. Formuleringen siger klart, at denne information er kommet ude fra. Banedanmark påstår den 10.10.2019, at det er Banedanmark HR har informeret om dette.
    • Jesper Ravn skal bede Banedanmark om, at fremlægge dokumentation for, at Banedanmark HR kom med denne information?

Her er hvad som med meget stor sikkerhed er den rigtige forklaring.

Gert Larsen har meddelt Banedanmark, at Jesper Ravns kompetencer ikke var gyldige for herefter selv, at sætte sig på den opgave Jesper Ravn havde.

Banedanmark indser det problematiske ved denne situation og tyr derfor til en serie af løgne.

Gert Larsen har overfor flere personer i fastholdt sortlistning af Jesper Ravn ved, at henvise til en sortlistning som Banedanmark har mod Jesper Ravn stadig.


Det leder til nogle vigtige spørgsmål som mangler besvarelse:

  • Banedanmark skriver, at Jesper Ravn ikke har gyldigt Lokomotivførercertifikat, men da Banedanmark er udsteder hvorfor har de så ikke inddragraget dette?
  • Banedanmark skriver, at de har pligt til inddragelse af Jesper Ravns Lokomotivførercertifikat, men i BEK 1212 står der, at udstederen har pilot til uden ugrundet ophold, at inddrage Lokomotivførercertifikatet. Hvorfor handler Banedanmark først den 19.09.2019 og reaktivt til trods for, at Banedanmark undlod forlængelse af dispensation efter den 31.07.2019?
  • Banedanmark påstår i brev den 10.10.2019, at man var blevet oplyst af Banedanmark HR om, at Jesper Ravn ikke havde gyldigt Lokomotivførercertifikat. Men det passer bare ikke sammen med, at Banedanmark har en overvågning af kompetencer. Denne har i så fald ikke fungeret.
  • Banedanmark påstår, at en Kørelærer kompetence udstedt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen påvirkes af, om Banedanmarks Lokomotivførercertifikat er til stede. Dette er en n noget søgt fortolkning.

BDK 2019.09.19 BDK sortlister mig som Kørelærer BDK 2019.10.01 Svar på Klage over afvisning som eksaminator BDK- 2019.10.02 Mit svar på Klage over afvisning som eksaminator

”]

BDK- 2019.10.26 Klage over Banedanmarks sortlistning BEK nr. 1212 af 20:11:2017 Lokomotivfører BEK nr. 1213 af 20:11:2017 Kørelærer

 

Her er en række mindre og mellemstore virksomheder som er konkurrenter til Jesper Ravn.
Tallene er hvad der ligger offentligt tilgængeligt på cvr.dk

Årsregnskaber